lördag 4 maj 2013

Carrera Vårklassiker! /Marco



Det är riktigt dött i bloggen just nu. Det har sina orsaker då jag skadat mig igen då jag gick i backen ganska hårt på långfredagen. Funderade nästan på att sluta helt med cykel efter den smällen men varför sluta med nått så roligt som cykling?

Orkar inte berätta exakt hur det hela gick till men en taxi som gjorde en u-sväng framför mig var orsaken till det hela. Fraktur i överarmen, spricka i handen och i revben och så givetvis en rejält skadad ac-led i axeln. Läkaren skojade till det lite genom att säga att jag nu har lika kassa axel-leder på båda sidorna och det stämmer ju ;-)

Är fortfarande lite för skadad för att kunna träna rikgit hårt men jag håller hoppet uppe och hoppas på att kunna köra några tävlingar i år. Tyvärr sätter sig sån här skit psykiskt. Jag har kämpat länge med att få ordning på mitt diskbråck och när det började kännas bra så blev det en krasch. Det kändes lite tungt.

Känner iaf att jag kommer bli bra fysiskt ganska snart och hoppas att psyket också är med när jag är helt återställd.

Idag var jag ute och kikade på Carrera Vårklassiker och valde att filma istället för att fotografera. Jag ska nog hålla mig till stillbilder ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar