onsdag 12 september 2012

Tror att det blivit bättre! /Marco

Det här med diskbråck känns för mig väldigt diffust just nu. Smärtan kommer och går och dyker upp på olika ställen flera gånger om dagen. Allt från smalbenet, låret, skinkan och faktiskt minst ont i ryggen. Det känns iaf att något händer i kroppen och jag hoppas att det är positivt. Smärtan ner i benet är inte lika ihärdig och dyker mest upp när det forceras fram genom att jag suttit fel eller böjt mig ner eller kanske haft bråttom och gått lite fortare än vanligt. Hade galet ont i helgen som var men vet inte riktigt varför. Som sagt diffust… Diskbråcket är inte så akut som det var i somras iaf och tur är väl det.

Har fortfarande förhoppningar om att detta ska läka utan operation. 80% chans sa läkaren att jag hade. Nu är jag nyfiken på vad sjukgymnasten säger också. Han är ju ryggexperten. Det mest positiva är att jag har blivit mycket rörligare. Låter kanske lite konstigt men är faktiskt rörligare nu än vad jag varit på flera år. Trots att jag har dokumenterat diskbråck. Kan ha varit så att jag gått omkring med den här skiten ett bra tag men utan smärta då diskbråcket inte legat emot nerverna som det gör nu. Tror jag uppsökte läkare runt 2005 om mina smärtor i ryggen. Fick då göra en vanlig röntgen. Som i såna här fall inte säger ett dugg!

Jag känner några cyklister som haft diskbråck och som cyklar på som att inget har hänt och jag hoppas att det slutar likadant för mig. Att jag får cykla och kan tävla redan till våren igen. Sedan har jag ganska komprimerade diskar med sämre funktion än friska. Får se om sjukgymnasten ger mig några restriktioner angående det!

Håller just nu på att kikar på ny cykel inför säsongen. Vi får väl se vad det blir för en snygging som man ska gränsla 2013… Bestämt mig till 99% vad det blir!

Funderar på att sticka och fotografera Hammarby Hill på lördag. Vore roligt med ett inlägg som handlar lite mer om cykel och som kanske innehåller någon rolig bild!

Kommer kanske skriva lite om min rehabträning när jag kommer igång med den på riktigt. Tränar nu men vill nog att sjukgymnasten ger mig "rätt" övningar innan jag kör igång på riktigt.

Han jag gick till med min värk har skrivit en bok om ryggsmärta. Tyvärr så stod det inte så mycket om diskbråck men ändå värd att läsa. Ryggproblem kan bero på väldigt mycket och man får mer förståelse av att läsa boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar