lördag 29 september 2012

Märkbart bättre! /Marco

Nu börjar det släppa lite mer och jag kan helt klart känna att det blir bättre. Var hos sjukgymnasten för några dagar sedan. Han tyckte inte att han behövde ge mig någon speciell vård eller tips på övningar då jag redan fått fart på läkningen. Jag skulle fortsätta träna 5-6 pass i veckan. Han kunde inte lova nått men om 4-5 månader så kan jag med lite tur gasa på för fullt igen.

Lite svårt att beskriva hur pass dålig jag känner mig. För en cyklist kan jag beskriva att jag kan köra med säg 250 watt utan några som helst problem nu (på motionscykel). För 4 veckor sedan så domnade benet bort bara jag satte mig på en cykel. Nu domnar det bort lite smått när jag sitter och trycker på med lite över 300 watt. Så jag är ju långt från frisk.

Sjukgymnasten  föreslog istället för sjukgymnastik en PT som han kände till som är expert på området diskbråck. Jag får se hur jag gör. Kommer iaf köra på lika lugnt i 4 veckor till och sedan se om jag tar hjälp från PT. Att ta hjälp av en PT nu skulle inte ge något resultat då jag inte kan ta i eller ge mig på några övningar med vikter inblandat. Kör lite lätt med vikter redan nu men det är mest för att rehaben ska bli lite roligare än att bara köra plankan osv.

Här är felet på min rygg i textform. Kommer aldrig köra tunga knäböj igen, ett av dom råden sjukgymnasten gav mig plus att inte köra övningar med vridningar osv.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar