torsdag 16 juni 2011

Första pallplatsen för TdG /Eric

Marco tog igår den första pallplatsen för TdG. Genom att när det var någon dryg mil kvar på SMACK-linje i Markim gå iväg ensam i utbrytning bäddade han för en 3:e plats. Vallentuna lyckades ganska väl med att störa klungan under lång stund, men några cyklister lyckades smita iväg och brygga över till Marco.

Grymt kört! Marco kan säkert skriva mer om sitt lopp framöver.

Jag själv gjorde mitt bästa lopp hittills då jag var mer aktiv än tidigare och gick med lätthet med i klungan och var även med och assisterade Marco efter hans utbrytning genom att hela tiden ligga högt i klungan, hämta in några utbrytningsförsök och så klart sänka tempot så gott det gick. Lyckades rätt bra med det, men orkade inte gå med i de attacker som ledde till att några cyklister lyckades gå ikapp.

Inför spurten tog jag hjul på Damian Herbert som ofta är i topp på spurter. Tyvärr missade jag helt när vi närmade oss mål och drog igång alldeles för sent, blev inte bättre av att jag inte fick i högsta växeln så kadensen blev alldeles för hög för min smak. Var ändå 6:a i klungspurten på Damians hjul och en 11:e plats totalt.

Kul lopp, bra kväll.

Efter loppet tog jag en sväng på min nya cykel! Valde att inte cykla loppet med den då det var rejält blött på vägarna och att skita ner den direkt kändes inte optimalt. :-)

1 kommentar:

  1. Den där fina cykeln får vi se till att fixa riktigt fina bilder på någon dag =)

    SvaraRadera