söndag 12 juni 2011

Surt i Sursta! /Marco



Idag körde Eric och jag en långtur. Det blev 17 mil för mig och en liten del av dom blev med ett VCK gäng som vi beslutade oss för att lämna när vi insåg att dom var lite för mycket Vätternrundanfeeling som brukar innebära ingen fika. Vi ville båda köra en fikarunda och vi kom på att det fanns en golfbana några mil bort som vi brukar stanna till på för en macka och nått annat gott. Vi hade då cyklat 12 mil utan energi. Vi kom fram till golfklubben men blev bra förvånade när vi kom fram och det visade sig vara stängt. Kändes nästan som att det gått i konkurs. Vore trist för det är bra och billig fika på den där golfklubben.


Sursta.

Som tur var så var inte Lunda livs alltför långt bort.

Äppelmunkarna var inte alls dumma. 
Jag hade riktigt starka ben idag och efter fikat så låg jag på ganska rejält i 2 mil och stackars Eric låg bakom utan att ha fått den där energikicken från fikat som jag fick. Han fick det tufft sista biten hem.  Han hade dessutom en fripassagerare en bra bit, är imponerad över att det lilla flygfät kunde sitta kvar i blåsten och i den hastigheten vi tog oss fram i. 

Ett gram extra på cykeln kan göra skillnad. Sånt vet vi cyklister!
Igår körde vi även ett litet intervallpass. Kändes bra igår också för min del. Fast benen jag hade i slutet på dagens 17 milsrunda är jag riktigt nöjd med. Kanske har jag blivit lite mer uthållig iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar