fredag 27 maj 2011

Min SMACK premiär! /Marco

Här sitter jag vid Ica Maxi Solna och väntar på att bli uppraggad av Eric!
Så har jag kört mitt första renodlade SMACK lopp. Dalbyvarvet i onsdags kväll. Trevligt värre. 20 kr för ett superbra träningspass och det ingick kaffe med bulle. Suveränt!

Som vanligt var jag typ sist i startkön och pga missade man en ytbrytning. Jag letade mig ganska snabbt upp i toppen på klungan och hade faktiskt några riktigt bra chanser att gå ikapp utbrytningen men dum/orutinerad som jag är så tog jag inte chansen när jag väl fick den. Rolig tävling/träning var det iaf. Vi samarbetade väl inte för att gå ikapp utbrytningen utan det var mer som att man bara låg och tog vind för att hålla uppe farten. En och annan liten attack kom där någon försökte sticka iväg. Jag gjorde ett försök själv i kantvinden och hamnade en bit framför klungan men ville verkligen ha med mig någon mer. Eftersom att jag inte fick det så gled jag tillbaks och efter det så körde vi framme i täten mest långa förningar och fick riktigt bra träning. Om vi hade samarbetat i klungan så tror jag vi kommit ifatt utbrytningen utan större problem . Det fanns endel starka cyklister i klungan! Roligt var det men sprickorna i vägarna var inte att leka med. Roligt med en massa gröna gubbar långt upp i klungan också =)

Ricky från Vallentuna låg precis framför mig när vi brassade på ganska så bra då han hamnade i en rejäl spricka i vägen. Galet bra gjort av han att inte hamna i backen. Fast som han själv sa efteråt. Hamnar man i en sån spricka är det bara att köra och hoppas på det bästa. Lät som att hans hjul skulle gå av på mitten men dom höll fint! Annars måste jag säga att det var riktigt säker körning, iaf långt fram i klungan. Mitt mål var att ligga långt fram i klungan och ta vind. Det är roligare och känns säkrare än att ligga mitt i klungan och suga hjul. Blir hellre riktigt trött och sliten än att ligga i mitten av klungan och bli irriterad för att det är trångt och folk inte hålla linjen.

Riktigt bra träning är det att köra SMACK. Tyvärr så kan det bli lite knepigt att ta sig ut till "tävlingarna" när man har kort om tid mitt i veckorna och inte hittar någon att åka med. Kommer definitivt försöka köra mer SMACK. Det var ett gott sätt att dundra loss på! Placeringen har jag ingen större koll på, målet var att ligga i topp på klungan och ta vind och få bra träning för ben och pump! Borde dyka upp resultat snart iaf, mest kul att kolla vilka andra cyklister som var med. Nyfiken nybörjare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar