tisdag 12 april 2011

Utomhusträningen är i full gång /Eric

Jag varierar just nu min träning med att kombinera pendling till jobbet 2-3 dagar per vecka med lite hårdare körning 2-3 dagar per vecka. Tror det är en perfekt kombination för mig då tiden inte riktigt räcker till mer än så. Tänkte dessutom köra en del tävlingar och träningstävlingar för att hitta till en bra tävlingsform framöver.

I söndags så hade CK08 ordnat en träningstävling med inbjudna från lite andra klubbar. Blev en salig blandning av Elit/Senior och veterancyklister. Marco har redan skrivit lite mer om den träningen tidigare. För min del så kunde jag vara lite aktiv första milen och låg högt upp i klungan, var dessutom bra sugen på att attackera efter 5km, men vet att min form inte är där än. Som tur är attackerade jag inte för då hade jag helt klart blivit avhängd rätt snabbt när kantvinden slog till efter ca 1 mil. Då blev det tuffare att hänga med och att efter att behövt hämta in 2 luckor så tröt krafterna. Fick släppa klungan efter ca 2,5mil av 3,2 och hittade till slut en schysst gruppering av cyklister. Uppskattar att vi kom in 1-2 minuter efter klungan.

Sen körde jag och Marco hem för att käka Pizza, kolla på Paris-Roubaix och ta hand om min dotter. Den här typen av tävlingsträning är så bra, hade ingen fartträning alls innan dagen och nu har jag fått träna igångdrag och fart. Perfekt uppladdning inför Östgötaloppet.

Imorgon blir det troligtvis GP på Rosersberg. 2km varvbana som körs i 30min + 2 varv. Blir ytterligare ett bra träningstillfälle. Min start beror mycket på vädret, luftrören gillar inte om det blir för kallt.

Pizza är nog den bästa "Efter träningskosten" :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar