måndag 11 april 2011

Filmklipp från tävlingsträning! /Marco

Jag och Eric var och körde ett tävlingsträningspass med några cyklister från diverse stockholmsklubbar. Vallentuna, Valhall, CK08 och Cykloteket. Det var riktigt roligt.

Jag filmade lite av rundan från en billig minikamera på hjälmen. Att se klippet innebär att man får känslan av nackspärr men lite kul att titta är det allt. Det som inte kom med i del 2 är att vi tillslut kom ikapp utbrytningen och det blev några attacker till och sen tillslut en liten spurt! Jag lyckades klämma mig in på en 3.e plats efter två Valhallcyklister. Det var lite kul även om det inte var på allvar! Ursäktar även för rövig kameravinkel och att jag inte håller huvet still! Inte testat filma från huvet förut och det kanske inte riktigt funkade så bra med min lilla kamera!

2011 04 10 Markim del 1 from Marco J on Vimeo.




Tycker vägen vi körde där passar väldigt bra för just sån här cykling. Det är bra sikt nästan hela tiden och man ser när mötande trafik kommer och i dom få lite skymda kurvor som finns så får man ta det lite lugnare helt enkelt. Bra initiativ från CK08 att dra ihop en sån här tillställning. Perfekt genrep inför Östgötaloppet!

Det här är faktiskt första "snabba" passet i grupp jag kör sedan min krasch tidigt förra året! Mitt eget upplägg på rundan var helt enkelt att försöka hänga med och känna om jag hade någon power i benen. Gjorde inte några direkta attackar själv men körde en bit solo i medvinden där jag höll ett skönt tempo. Väntade in gruppen bakom istället för att försöka köra ikapp utbrytningen. Ett riktigt bra träningspass helt enkelt!

Träffade väldigt kort några från vår nya klubb Vallentuna. Hann tyvärr inte prata så mycket med dom men några av dom var med och körde hårt i första gruppen och dom såg ut att ha bra tryck i benen. Kul!

5 kommentarer:

  1. Riktigt bra kört Marco. Själv tappade jag klungan då framförvarande lämnade lucka och jag inte orkade gå ikapp, är inte riktigt så bra än helt enkelt. Hittade till slut en bra gruppering på 4 som körde på rätt bra och vi kom nog in bara någon minut eller två efter huvudklungan då vi såg er på den långa raksträckan.

    Riktigt bra initiativ av CK08.

    SvaraRadera
  2. Kul med lite filmklipp, ger en grym inspiration!

    Kul upplägg ni kör också, ger grymt bra träning!! Är sjukt avis på er som får vara ute och trampa!
    Kör hårt och jag förväntar mig fler filmer =)

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg video! Kul att se! Lycka till i Östgöta! /Bengt S

    SvaraRadera
  4. Riktigt kul med film!
    Starkt kört också.

    // Daniel - grön cyklist som syns väldigt bra vid 04:17 i första klippet och kort därefter får se sig avhängd =)

    SvaraRadera
  5. Kul att ni gillade klippet. Blir nog lite mer filmer framöver! Jag såg dig i början Daniel, du såg pigg ut och var med på lite attacker om jag inte minns fel! Såg att du opererat dig Karin...hoppas du är tillbaks på cykeln snart igen. Det är roligt att cykla!

    Tack Bengt!

    SvaraRadera