fredag 22 april 2011

Tour de Östergötland - Eget träningsläger över påsken.... /Eric

Påsken firas nere hos mina föräldrar i Linköping, hela familjen kom ner vid 16 tiden på Skärtorsdagen och vid 18 gav jag mig iväg söderut i Östergötland. Vädret var grymt för cykel, ca 18 grader, solsken och kanske runt 1m/s. Tog mindre vägar ner mot Bestorp, Bjärka Säby och Brokind där vägarna kantas av små sjöar och ekskogar, grymt harmoniskt. Efter det blev det 2*8km tempo på större väg ner till Rimforsa. Åkte samma väg tillbaka. Totalt 6 mil och ett rullsnitt på drygt 34km/h, vilket är bra för min del när jag kör ensam så pass långt.

Idag mötte jag upp en kompis som inte cyklar så mycket men är allmänt vältränad. Jag rullade ut mot Berg (2mil) där vi möttes upp vid ett Café vid Bergs slussar (känt från filmen Göta Kanal). Jag tog en macka och en cola. Visade sig att jag var deras första kund för året, de öppnade 5 minuter tidigare för min skull.....

Sedan blev det att köra runt Roxen, blev mest snack och inte så hård cykling, vilket passade mig bra idag, kände av benen efter tisdagens 14mil och gårdagens 6 hårda mil.

Efter totalt 4 mil så pajade tyvärr min växelvajer till bakväxeln, vilket ledde till att jag fick köra på 53/11 resterande 5 mil. Det var en utmaning första 2 milen då det är en hel del upp och ner där. Fick stå upp med full kraft för att komma uppför några backar. Sista 3 milen var i stort sett platt så då gick det bra igen.

Så imorgon bär det av till cykelverkstaden och se om det går att få vajern lagad. För imorgon står det intervaller på schemat och sen ett längre pass med Motalas cykelklubb på söndag. Hoppas verkligen att det går att få det lagat.

Bilden är tagen från Cafét där jag var årets första kund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar