torsdag 21 april 2011

Rullpass i skogen! /Marco

Nu är det påsk och man ska äta godis och umgås. Åker till syrrans torp i småland. Ska bli roligt (!?) och hoppas på att kunna fota någon fin rovfågel. Har lite för klent objektiv egentligen men med lite tur jag kanske kan komma riktigt nära!

Fick några svanar på bild igår..

Nu har jag tränat med VCK för första gången (tisdag). Det var visst inte så mycket folk som det brukar men det var roligt ändå. Körde intervaller/fartsträckor vid Hakunge och jag fick ta i rejält. Blev hårdaste cykelpasset för i år. Det kändes i låren dagen efter och det kändes skönt! Jag har ju en bit till Vallentuna så mina pass jag kör där kommer bli en blandning av distans och fartpass. Kan nog passa mig ganska ok. Blev väl lite väl mörkt innan jag hann hem i tisdags men hade knoglyse på cykeln.  Undrar om jag ens syns när jag kör med dom...

Det blev att jag körde lite mtb dagen efter för att leka och tvätta bort surbenen. Begav mig till Hammarbybacken och utgick därifrån på stigarna ut mot Nacka. Är lite väl tekniskt för mig där ibland men det är roligt även dom det pga det kan gå lite långsamt ibland. Mötte upp Cyklotekets kundcykling eller vad dom kallar det. Cyklade runt lite med dom. Gick i perfekt tempo för att kunna jämföras med ett rullpass på racern. Fast mycket roligare! 3 mil blev det och ett par timmar i sadeln. Då ingick transport genom söder osv. Najs!

Ett nästan likadant klipp som från förra mtb rundan. Från lättåkta partier, var ju menat som ett rullpass. 

Fågelkvitter och porlande vatten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar