måndag 25 april 2011

Punked Tävlingslik träning! /Marco



Idag var det dags för att köra träningslik träning som var så kul förra gången. Det var ett stort gäng från CK08 och sen små grupper från Valhall och Vallentuna. Tror några vek av innan vi ens var framme vid banan men jag kan ha fel.

Förväntade mig en rejäl klungspurt när jag satt där och väntade på att dom skulle dyka upp. Blev tyvärr inte så.



Första kilometrarna på varvet vi skulle köra gick bra, sedan fick jag punktering. Varvet är väl drygt 3 mil och jag kom väl 2-3km innan bakdäcket blåste salut. Inte så kul men får skylla mig själv då det förmodligen var en skadad slang från en usel montering av mig som var orsaken. Det blev att lägga i ny slang och börja pumpa, pumpen ville inte fungera som den skulle och jag blev lite sur. Tur som det var så kom det ett gäng motionärer och den ena av dom hade en rejäl pump jag fick låna (minipumparna man har i backfickan är sådär tycker jag). Så jag fick i bra med tryck och cyklade tillbaka till starten av varvet. Laddade lite inför ett nytt varv, var tänkt att vi skulle köra två rundor med ryck och attacker osv. När dom sedan kom tillbaks så var det så pass många som ville hem tidigt så det blev inte något mer attackvarv. Det fick bli ett renodlat distanspass som avslutning, vi var ett ganska stort gäng kvar som körde ihop. Eftersom att jag inte var med och körde första varvet så tog jag några rejäla långa förningar där jag höll ett för mig ganska högt tempo. Kändes bra.
Ska köra slut på supersonicslangarna jag har sedan blir det latex.

 

Annars har påsken varit ganska lugn för mig när det gäller cykel. Varit i syrrans torp och ätit godis och gått upp lite smått i vikt =) Cyklade lite på deras tantcyklar dom har där tillsammans med pappa. Blev nog en 4 mil på tantcykeln iaf. Farsan har sjukt bra tryck i pedalerna för sin ålder. Fick ta i rejält för att hänga på honom i vissa motlut. Hoppas att jag har lite krut kvar i benen när jag kommer upp i den åldern.

Kom tillbaks till stockholm igår och då hann jag med en runda ute i Ursvik. Sjukt trevligt väder både idag och igår för att cykla. Spåret i ursvik var riktigt fint, några lergropar fanns det men det är ju bara roligt. När jag kom hem så var både jag och cykeln rejält leriga. Cykeln var iof bra mycket skitigare än vad jag var.


Nu vet jag inte riktigt hur veckan ser ut i cykelväg men några pass lär det bli. Går visst något GP lopp (SMACK?) också som ska va roligt. GP lopp skrämmer mig lite, tror inte det passar mig alls. 

Mycket bilder blir det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar