tisdag 19 april 2011

Östgötaloppet och dagens träning /Eric

Östgötaloppet blev inte direkt någon rolig tillställning för min del om jag ser till resultatet och körningen som sådan. Däremot var allt runtomkring väldigt kul!

Vi körde ner från Stockholm på förmiddagen och kom ner ett par timmar före start, precis lagom. Väl där bestämde vi oss för att hämta våra nummerlappar först, men de fanns inte kvar då någon annan hade hämtat ut kuvertet. Så vi gick och förberedde cyklarna istället. Tyvärr så dröjde det till precis innan start tills vi fick tag på nummerlapparna, de låg nämligen i elitlagets följebil..... som var ute och åkte efter elittävlingen. Blev därför inte mycket till uppvärmning.

Vid start hamnade vi direkt lång ner i det 140 man stora fältet. Det gick fort från första kilometern, min puls gick från  80 till över 180 på samma sträcka. Blev en chock för kroppen när vi kom in i de lite backiga partierna. På det massor med inbromsningar inför backarna och sen fullt ös för att hänga med när de längs fram kommit över krönet.. Gick  mycket kraft och benen stumnade redan där. Lyckades iaf hänga kvar sist i klungan en bit till, men fick släppa långt innan varvningen.

Vi blev iaf ett gäng som hjälptes åt, men när vi kom in till varvning var vi långt efter, min andning var tung och det kändes hopplöst. Så jag valde att kliva åt sidan och heja på Marco istället. Han lyckades med bedriften att inte bli varvad och gå i mål på en hedervärd 61:a plats!!

Nu ikväll blev det ett längre träningspass. Inledde med att köra nästan 7 mil i ensamt majestät innan jag mötte upp övriga från Vallentuna. På schemat stod backintervaller och mina 7 mil innan var nog inte den bästa uppvärmingen. Men bra träning blev det. Totalt 14 mil.

Känner mig just nu som mannen på denna bild....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar