söndag 13 mars 2011

Kartor/bilder från rundorna på Gran Canaria. /Marco

Eric skrev så bra om rundorna så jag känner inte att jag behöver säga så många ord om dom. Det som skilde oss åt var väl mest att jag väger 10kg mindre och att jag har det lite lättare uppför. För mer info läs Erics text i  inlägget innan.

Första rundan. Den skulle ju bli den lugnaste men som sagt. Vi hängde på ett gäng norrmän och vips så var vi på vår första klättring. Riktigt roligt var det men lite tuffare än planerat!




Andra rundan. Vi begav oss till Soria för den klättringen hade vi hört talas om. Den var helt ok. Den andra delen som gick från Soria och upp en bit till på knagglig väg var väl den delen jag kommer ihåg mest. När man mötte bilar där så blev det minst sagt trångt och den delen var mycket tuffare än den första. Var ganska dåliga vägar vissa delar av denna rundan men skulle lätt cykla om den.




Tredje rundan. En lite lugnare variant. Mycket fina och lättcyklade vägar. Borde nog varit första rundan. 




Fjärde rundan. Vi valde korta branta vägen upp till toppen och vad ska man säga. Det var minst sagt kämpigt. Det syns på profilen att vägen vi valde är ganska brant. Kommer cykla denna vägen igen om jag åker till Gran Canaria igen. Denna gången cyklade jag hela vägen utan att gå men stannade till 3 gånger både för att fotografera och för att hämta andan ;-) Just delen mellan Pasadillo - Cazadores var galet jobbig!





Femte rundan. En posörrunda. Hade typ vilopuls hela rundan =) Så skönt.




Sjätte rundan. Denna dagen hade jag nästan för mycket energi. Blev nästan irriterad första biten för att det inte var jobbigt nog. Sedan när vi cyklat förbi Mogan och hamnde på klättringen därefter så blev jag mer än nöjd. Vilken skön stigning och så vacker utsikt. Morgonen såg lite mörk ut så vi tog med oss regnjackor. Blev galet fint väder även denna dagen...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar