måndag 14 mars 2011

Galna gubben med varm choklad! /Marco


Vi hade lite otur dagen vi cyklade upp till toppen på Gran Canaria, Pico de las Nieves. Det var riktigt molnigt så vi fick inte se den fina utsikten. Det gör iof att jag bara blir ännu mer taggad att åka ner igen och ta den tuffa klättringen ännu en gång. På bilden ovanför ska man kunna se 1000m rakt ner i en vacker dalgång. Som vi ser här så ser man enbart gråa moln. 


Det var iaf en riktigt grym upplevelse att cykla upp dit och se moln framför sig som glider över vägen man cyklade uppför. När man väl kom fram till toppen så fanns det enbart en husvagn där en farbror säljer lite gott, alltså ingenstans att värma sig. Var runt 7 grader där uppe enligt min gps. Det som istället värmde var den galna glada farbrorn som sprang runt däruppe och höll show, kanske han enbart gjorde denna dagen pga vädret. Annars är nog den stora behållningen just utsikten. Här ska en trött Eric handla lite varm choklad att värma sig med!


Som man kan se så hade jag roligt iaf. Kameran inställd på att ta bild när den uppfattar ett ansikte. Om man nu kan kalla det där ett ansikte!

Till er som är i bra form så tycker jag att ni ska köra klättringen från Ingenio. Det är en upplevelse då det finns endel riktigt tuffa partier! Den andra lättare vägen tar man tillbaka i lugn och ro och njuter av natur och utsiktsplatserna man hittar längs med hela nedstigningen. 

 

Vi körde på hyrcyklar från free-motion. Cannondale Supersix med Sram Red. Kändes vädigt lik min egen cykel faktiskt, min Specialized är lite skönare ;-) Cykeln jag hade tog stryk i stigningen denna dagen. Den började knaka rejält när jag ståendes tog dom lite brantare stigningarna. Den knakade på resten av dagarna också när man satt ner och tryckte på uppför. Skönt att inte nöta på sin egen hoj!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar