lördag 29 januari 2011

Viktnedgång och veckans träning. //Eric

Veckans träning har bestått av spinning i källaren nästan varje dag förutom vila torsdag-fredag pga jobb. Det har fungerat mycket bra och kosthållningen går också bra förutom någon lunch på jobbet, men jag kör efter ett upplägg som tillåter luncher på jobbet om så krävs.

Hade tänkt cykla ute nu i helgen, men har inte bestämt mig än, kanske blir en sväng imorgon.

För att pressa mig ytterligare i viktnedgången har jag dels satt upp några mål och hållpunkter, samt att jag följer upp i Excel för att säkra att jag ligger enligt planen. Målet är först att väga omkring 87kg när vi åker till Gran Canaria, och sedan 84 när första tävlingen är och sedan gå ner ytterligare 1-2kg innan tävlingsäsongen är i full fart. Förra året vägde jag hela tiden runt 90 vid tävling. Så 6-8kg mindre kommer troligtvis att kännas.

Så här ser iaf diagrammet ut just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar