söndag 23 januari 2011

Träning vecka 3. ///Marco


Ja då var ännu en skön träningsvecka över. Ser nästan exakt ut som förra veckan. Har ökat lite styrketräning men det är nog enbart för att jag börjat köra lätta explosiva känböj i smith efter spinningpassen. Är så att jag blir så sjukt stel av spinning, i ryggen och gluteus. Så jag har börjat köra riktigt djupa knäböj efter passet både som styrkeövning och som stretch. Känns faktiskt riktigt bra!

Träningsmängden är ganska låg än men jag kör riktigt intensiva spinningpass. 2st 90 minuters där man knappt vilar alls mellan olika sorters intervaller, sedan ett 75 minuters där man vilar lite mer och det passet kör man även lite mer styrkeintervaller med lägre kadens. 75 minutaren är nog min favorit just nu! Gör att man känner sig stark ;-)

Målet för träningen dom närmaste veckorna får bli att komma ut och träna på cykel. Få upp lite distans och lite timmar i sadeln. Hoppas det blir lite varmare bara. Tycker att det är lite för halt än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar