lördag 22 januari 2011

Utomhuspremiär = Underbart men jobbigt //Eric

Idag tog jag tjuren vid hornen och fixade iordning min cross medans dottern mycket storögt tittade på och ville veta vad alla delar på cykeln heter, hon är 2 i mars och nyfiken på allt. Tog därför inte den vanliga tiden att byta däck och smörja lite som det brukar.

Det jobbigaste med dagens tur var nog ändå att jag fick springa runt och leta i hela huset efter 1 handske, 1 skoskydd och 1 slang.... Mycket skumt att just 1 av varje hade kommit på villospår. Till slut hittade jag allt på olika ställen.

Väl ute så var det omkring 0 grader, en hel del vind och ett lager nysnö på vägarna. Men så skönt det var ändå. Märks annars rätt väl att jag är otränad för tillfället, varje litet motlut kändes som värsta klättringen. Men nu är jag iaf igång med uteträning och det ca 2 månader före förra årets premiär....

Blev totalt 44km på strax över 2h.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar