söndag 30 januari 2011

Järvafältet med crossen /Eric

Idag fick det bli en tur utomhus. Bestämde mig för att trampa runt på Järvafältet och det va riktigt härlig cykling på snöbeklädda vägar. Oftast ganska hårt packad snö, men ibland is och lite moddigare snö. Att cykla där innebär att jag måste hålla igång pedalerna hela tiden och det finns ingen möjlighet för att bara rulla.

Det visade sig igen vilken dålig form jag är i. Varje litet motlut känns som en stigning i alperna. Mot slutet blev jag omcyklad av någon Vallentunacyklist som lugnt pratandes åkte förbi i en uppförsbacke. Jag flåsade rejält.. men av någon anledning höjda jag då farten och kunde utan att det blev jobbigt hålla samma avstånd resterande del av rundan. Inställning gör en del.

Nu blir det lite god lunch, sen iväg och handla lite material till pågående källarrenovering. Ska få lite bättre omklädningsmöjligheter och schysst dusch där nere att njuta av efter vårens alla cykelrundor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar