lördag 8 januari 2011

Att ta sig tillbaka i form efter ett långt uppehåll.

Jag har under hösten haft en del tråkigheter privat som gjort att familjen gått före träning. Så jag har tyvärr inte tränat alls under oktober-december. Varit aningen deprimerad och behövt fokusera på annat. Jag har dessutom gått upp en del i vikt.

Men, sånt är ju som tur är bara tillfälligt och nu ser jag med glädje fram emot vinterns och vårens träning.

Jag har inlett träningen med 3 cykelpass på min spinningcykel som står i källaren, kommer fortsätta med den träningen ca 3-4ggr per vecka och lägga till lite utecykling på helgerna när vädret tillåter. Förhoppningsvis så blir det lite varmare snart och mindre snö. I början på mars hoppas jag kunna köra fullt ute på vägarna för att åter göra tävlingsdebut på Östgötaloppet i slutet på april. Denna gång något snabbare än förra året.

Fokus kommer dessutom att ligga på att gå ner i vikt för att i början på säsongen ligga på runt 85kg och sedan runt 80 när tävlingssäsongen är igång på allvar. Förra året låg jag som lägst på strax under 90 så en lägre vikt kommer att ge en del hoppas jag.

Efter det här inlägget tänker jag skriva positiva saker istället för lite gnäll som fick inleda årets bloggande.

Ska bli riktigt kul detta!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar