lördag 8 januari 2011

Krånglande bakväxel! ///Marco

Mekade lite med min mtb igår (5-56). Har en bakväxel där högsta växeln inte riktigt klickar, segar sig ut och kan ibland ta uppåt 10 sekunder innan den glider i. Hade den inne på Cykloteket men dom fixade det inte, var liksom samma problem när jag fick tillbaka cykeln. Livstidsservicen som ingår kanske är lite sådär kvalitetsmässigt?

Löser jag inte problemet själv så borde jag lämna in den igen. Den har ju inte gått mer än 50 mil cirkus. Funderar faktiskt på att köpa ett mekställ man hänger upp cykeln på. Vore lite kul att lära sig meka på riktigt! Undrar om mina cyklar känner samma? Haha!

Testar och lägga in en video i efterhand. Dialekten bjuder jag på!
Test av Vimeo och bakväxel from Marco J on Vimeo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar