fredag 17 augusti 2012

Diskbråck? /Marco


Sökte upp en sjukgymnast angående mina problem med rygg och smärta/krypande känsla ner i ena benet. Första diagnos blev att jag har någon form av diskbråck. Blev tillsagt att ”dra i handbromsen” när han fick höra hur mycket jag tränar. Nu blir det lugnt för mig ett tag framöver. Han rekommenderade promenader, som förövrigt inte känns speciellt bra i benet. Tror att jag kommer att ta lugna cykelturer för cykla är det som känns allra bäst. Saker som känns bra är väl sånt man bör göra. Inga hårdkörningar givetvis...

För att få en riktig diagnos så ska jag även försöka få till en magnetröntgen. Sjukgymnasten skickade en förfrågan till min husläkare som sedan ska skicka en remiss för magnetröntgen. Hoppas att det går någorlunda snabbt så att jag får besked ganska snart. Vill börja rehabträna så fort det går. Om det nu inte visar sig vara riktigt illa och leder till operation.

Denna säsong är nog iom det här slut och jag funderar på att sälja av racercykeln. Det kommer bli en ny cykel nästa säsong (om nu problemet med min rygg löser sig). Att det skulle bli en ny cykel hade jag bestämt innan besöket hos sjukgymnasten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar