söndag 3 juni 2012

Falkenloppet. /Marco

Ingenting går nått vidare bra just nu. Punktering efter drygt 4 varv på Arlanda Testa Track Race. Kändes riktigt bra i kroppen sen började bakhjulet sladda runt.

Bestämde mig på kvällen för att inte köra Luma GP pga regn och kyla i väderpronosen. Vaknade upp på morgonen och Eric hetsade mig och fick mig att tänka om. Tog en kopp kaffe och en snus och drog och körde. Ingen frukost = dåligt tryck i kroppen. Hamnade efter direkt och dessutom efter ett gäng som vinglade som tusan. Dom hade nog druckit lite whisky innan loppet för att hålla värmen uppe. Tappade minst 30 sekunder på täten redan första varvet då jag låg bakom ett gäng vingelpellar. Tog det lugnt på det loppet och rullade runt och kom in på en 8:e plats tror jag. Frös som satan! Sämst av allt var att starten blev 10-15 minuter försenad. Hackade tänder när starten gick. Riktigt kasst! Helt ok träningspass.

Nu ska man köra Falkenloppet Senior. Snuvig och inte peppad alls. Hade nog varit bättre om man kört H30 men arrangörerna verkar tro att man inte behöver någon sömn när man är i den åldern. 8:30 är för tidig start!

Blir att ladda lite bättre inför dagens lopp än gårdagens spontanryck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar