lördag 3 mars 2012

Årets premiärtur med bockstyre! /Marco

Idag blev det en runda ut mot Färingsö ridandes på den gamla Alu-hästen med lite ruggade landsvägsdäck. Helt fantastiskt väder men blev tyvärr ganska kallt av vinddraget. Gick dessutom lite tyngre än vad jag väntat mig. Formen är kanske inte så bra som jag trodde eller så är det min lilla förkylning som fick det att kännas tungt. Fick ihop 7 mil på 2h 40min rulltid.

Det var gött att sätta sig och trycka i sig en Fairing Healthbar vid Drottningholms slott i solen efter rundan. Mild trevlig smak. Undrar hur deras Recovery Bar är, måste jag testa framöver. 


Fanns många cyklister ute idag. Väldigt många på vanliga racers med ”sommardäck” undrar hur det funkar med allt grus som var. Känns som att det kan va ganska lätt att få punktering med såna däck just nu. Kul att se så många ute. Givetvis tutade en bilist på mig, tar det som en busvissling då den även körde väldigt nära och ville spana in mina vältränade lår och rumpa (som idag givetvis doldes av tjocka långa tights).  ;-)


Får se om jag tar en runda till imorgon. Bäst att passa på då man aldrig vet när snön kommer igen ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar