söndag 19 februari 2012

Fairing Energy Booster, 2 timmar inomhuscykling! /Marco

Idag blev det 2 timmar på cykeln innan frukost. En snus och en kopp kaffe plus ett par koffein/grönt te tabletter sedan bara iväg och dundra. Tog med mig en 700ml flaska med vatten och en 500ml flaska med Fairing Energy Booster 35 gram pulver. Den produkten kommer jag definitivt  att köra med i sommar på dom rundor och tävlingar som jag tycker att man behöver lite extra energi. Inte slisktigt söt och blev inte kladdigt i flaskan som Vitargo blir. Vitargo må va bra men klumpandet och kladdigheten sänker betyget på den produkten rejält. Smaken på Fairings Energy Booster var riktigt bra, lite söt kanske men det tror jag att några gram BCAA fixar, om man vill tillsätta det och det vill jag. Sedan tycker nog andra att den inte är för söt, jag är rätt känslig mot sött när jag tränar. Betyg 4,5 av 5.

Iaf så blev det ett helt ok pass. Lite trött i kroppen då jag inte fått i mig någon mat men det var bara att trampa på. Undrar verkligen om snus har någon negativ påverkan på konditionen? Om någon vet upplys mig gärna med info om det! Körde på vattnet tills det tog slut och började dricka energidrycken runt 70 minuter in i passet.

Tycker att watt är ganska ointressant men kan väl bjuda på siffror i nått inlägg iaf.

90 minuter 250-260 watt
19 minuter 320-330 watt
1 minut 370-420 watt Tyckte det blev tråkigt att gneta på slutet och ville komma i mål lite snabbare ;-)
10 minuter 150 watt



Med tanke på vad jag åt igår så var ett fettförbränningspass nödvändigt! Väger nu precis över 76 kg. Känns som en trevlig vikt.

Åkte ut till Eric igår och åt Lyxburgare på Stinsen. 200 gram. Ganska tätt inpå detta  åt jag upp två semlor från  7 eleven.  Undrar om dom har olika leverantörer till olika butiker, dom jag köpte på ett annat ställe var hur goda som helst men dom jag köpte igår var inte alls lika bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar