söndag 29 januari 2012

Mindre spinning mer intervaller. /Marco

Ja nu är det dags att dra igång med lite tuffa 4x4 intervaller. Kanske lite 2x20 också! Spinningen funkar bra för pumpen och för att hålla fettet borta men något driv i pedalerna det får inte jag av det iaf. Det där sista lilla motståndet som verkligen ger tryck i benen lägger jag aldrig på när jag sitter där inne i spinningsalen!

Den här hösten har jag iaf lärt (orkat) mig att ligga högre i puls på spinningpassen och det kanske ger positiva resultat på intervallerna framöver. Det hoppas jag på iaf. Körde ett pass idag och då blev det 4 minuters. Är inte helt frisk efter förkylningen jag har så orkade bara 3 rundor. Var missnöjd med det jag presterade men så gick jag in på min garminsida och såg där att jag är i bättre form nu än förra året. Ganska rejält mycket bättre! Kan ju bli bra det här om man nu får va frisk.

Har ju även dundrat på ganska hårt med diverse benböj denna vintern. Vet inte när jag ska lägga ner dom passen. Går nog att köra ett tag till. Är ganska roligt att köra styrka också, trots att jag tappat drygt 30% i styrka sedan jag började cykla. Har iof tappat 10kg i vikt också.

Nämner inte några watt här. Cyklar med wattmätare känns lite som benpressar. Det är liksom inte riktigt samma på alla sorter! Kommer iaf hålla lite koll på mina egna värden som jag får när jag kör på samma cykel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar