måndag 22 augusti 2011

Svealandsmästerkskapen lite kass motivation! /Marco

Thank god it´s sunday som jag sa i början på filmklippet Eric gjorde. Det var ju söndag och då är det väl ok att ta det lite "lugnt" även om det är race? ;-)

Körde Svealandsmästerskapen i söndags H30. Vet inte vad men hade noll motivation och hade svårt att hänga med dom första 5 varven. Benen och formen var det inte nått större fel på utan var inte riktigt upplagd för race. Kändes lite som att SM var slutet på säsongen för mig. Nu så tog jag det givetvis inte lugnt utan fick kämpa rejält för att hänga med.

Motivationen höjdes lite en bit in i loppet och jag gjorde även nått halvhjärtat försök att komma loss. Fick en pytteliten lucka och hade väl kunnat köra lite hårdare ett tag till och fått en större lucka men ensam hade jag aldrig klarat att hålla undan någon längre bit. Väntade in klungan igen och började mer fundera på att va med i klungspurt än i utbrytning. Ganska dåligt val egentligen då jag är sämst på att ta position i just klungspurter! När det väl blev spurt så hamnade jag som vanligt fel. Hade bra hjul att ligga på men någon trängde sin in emellan. Tror det var Crescendo Velo killen. Han verkade inte ha sett när dom drog igång spurten så han hamnade efter och jag var inträngd bakom honom och kom inte loss när jag ville. Dåligt av mig att hamna bakom en bromskloss ;) Lyckades iaf köra slalom fram genom fältet och ta en 5:e plats. Jag får va nöjd med det med tanke på hur låg motivationsfaktor jag hade denna dag!

Killen som vann gick ju på attack på sista varvet och ska jag va ärlig så trodde jag att vi lätt skulle hämta in honom vid spurten. Han höll undan och det var riktigt bra gjort tycker jag!

Bra stämning som vanligt under dagen. Riktigt roligt att tävla i landsvägscykling!

Alltid godsaker i närheten av cyklister!

Är det piss i flaskan?
Lite grönt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar