onsdag 24 augusti 2011

Klubbmästerskapen! /Marco


Igår vad det KM ute i Vallentuna. Var ett gäng grymma cyklister som gjorde upp om första platsen. Kom även lite andra cyklister från andra klubbar, Hovet, Norrtälje och SMACK.

Alexander Gingsjö var favorit och alla höll ögonen på honom. Det var ett plus att han hade riktiga högprofilshjul så man hörde när han kom susandes i sina attacker! Han tog hem vinsten och det var starkt gjort med tanke på att han var punktmarkerad. Jag själv körde inte för placering. Körde helt huvudlöst och låg ofta framme och tryckte på. Ville bara bli trött och sätta lite fart på klungan. Ibland vill jag bara cykla och ha roligt och inte bry mig om hur det går överhuvudtaget. Några undrade nog vad jag pysslade med och det var ju liksom en liten bonus.

På slutet gick en grupp på 6 man iväg. Favoriterna var med där. Jag hamnade i gruppen bakom där vi kämpade på bra och höll faktiskt på att gå ikapp på slutet. Det sista jag gjorde var att ta en lång förning innan spurten så jag orkade faktiskt inte spurta. Helt enligt plan =) Vi var blott 8 sekunder efter in i mål.

Hade en riktigt rolig kväll med ett grymt cykelgäng! Nu kommer jag nog inte cykla så mycket lvg mer i år. Har som synes tappat rejält med motivation på slutet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar