torsdag 11 augusti 2011

SMACK sa det bara! /Marco

Det sa bara SMACK så slutade det att regna. Regnade galet mycket precis innan starten till SMACK i Norrtälje igår. Sedan så bara slutade det och det blev jättefint cykelväder. Kände faktiskt för att vända om på vägen dit då det regnade som mest. Var som en vägg mot vindrutan...

Bestämde mig för att köra trots att benen förmodligen var duktigt sega sedan dom 12 varven på SM banan i Halmstad. Kände ganska tidigt att benen var bra sura, gick bra så länge jag inte tog i. När jag tog i så blev dom bedövade! Kunde hänga med ok iaf och ta in ett par attacker på slutet av loppet och även ligga lite längst där framme men när jag gick fram så sänkte jag mest farten för att få fram någon annan. Mina ben var inte dragvilliga denna dagen!

Det var ganska halt under loppet och kurvorna fick man ta försiktigt. Ganska tidigt i loppet så missbedömde någon en kurva. Vet inte om det var han som körde rakt av vägen och gjorde en praktfull vurpa eller om det var någon framför honom. Jag låg ganska tätt bakom och höll på att köra av vägen jag med. Ingen bra start då jag redan innan start fruktade det våta underlaget och vurpor. Han klarade sig bra vad jag vet.

Lyckades hålla mig kvar till slutet och hänga med någorlunda med slutkörda ben. Kom 6:a och får va nöjd med det! Bra och roligt träningspass!

Innan loppet så åt jag en brutal burgare på nått ställe i köpcentret Stinsen i Sollentuna. Den var sjukt god men lite väl stor för att dra innan ett race.Kan rekommendera den. Ruskigt god och det var värt att äta upp hela även om det definitivt inte gynnade mig inför loppet! Riskerade inte att gå tom under loppet iaf!

Eric hängde med också. Han fick förklara vurpan han gjort ett par gånger tror jag! Alltid en massa trevliga cyklister på SMACK.

Jag ska lätt dra till Stinsen och käka burgare igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar