fredag 22 juli 2011

NICK-spåret (nya). /Marco

Riktigt halt var det idag. 
Idag blev det en runda i skogen på tom mage. Hårdträningen i ett par veckor verkar ha gett resultat. Benen är bättre än någonsin! Tekniken i skogen är dock sämre än någonsin då jag bara kört landsvägscykel senaste tiden. Tom mage gick också bra men när jag kört i c:a 1h så började jag bli trött både i huvudet och kroppen. Cyklade som ett fyllo på slutet. Dessutom så måste jag säga att den sista nya delen på NICK var ganska så teknisk för mig. Inte så att det inte funkade men jag dundrade inte fram precis. Kan ju ha att göra med att jag kört mig tom också. Roligt var det iaf och skitigt och blött. Riktigt slirigt och jag körde på alltför hårt pumpade däck första halvan, fick stanna och släppa ut luft


Jag är lite sugen på att köra Hammarby XC men om jag ska göra det så måste jag nog köra lite mer mtb. Kommer nog inte köra mtb närmaste veckorna utan det får bli mer sånt efter VSM i landsväg. Det var nära att jag flög av cykeln idag på sliriga rötter och lite onödigt att slå sig på det sättet nu när det bara är ett par veckor kvar till SM. Tog även tid idag när jag körde nya NICK och den tiden var för dålig för att offentliggöras. Det enda jag kan säga är att jag vet att jag kan kapa 5-7 minuter på den tiden om jag kör lite hårdare och inte bara kör landsväg!

Nu blir det "frukost"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar