söndag 3 juli 2011

Lite förkylt, lite gult! /Marco

Det sägs att färgen på snoret talar om ifall man är fökyld eller har allgergisnuva. Den färgen det var imorse när jag blåste ur snoken var lika med att jag är förkyld. Har känt det ett litet tag att jag varit lite krasslig men bara på en sån nivå att jag undrat om nått är på gång. Mår egentligen bra idag men färget på busarna som trillade ut gör att jag bestämde mig för att ta en lite kortare runda än tänkt. Vädret gjorde valet ganska lätt också. Blåsigt och mulet! Var meningen att jag skulle ge mig ut och köra i Vallentuna men var nog tur jag bestämde mig för annat.


Det ovan skrev jag innan rundan. När jag började cykla på rundan så gick pulsen direkt upp till en nivå som jag har som max under hårda intervaller. När jag sedan kom till tranebergsbron så sköt pulsen upp i max. Så det jag skrev på morgonen innan rundan var nog en varningssignal. Nu blev det en riktigt kort runda men den var verkligen inte förgäves. Ändrade lite läge på styrstam och styre och nu känns det som att jag fått en helt ny cykel. Stabilare och skönare sittställning. Så idag blev det nått negativt som blandades med nått positivt. Helt ok!

Nytt vevlager gjorde susen även det. Nu knastrar det inte när jag pressar på pedalerna. Vevlagret var visst helt slut och hade börjat smulas sönder. Denna gången lämnade jag in cykeln på Norvelo som fixade det snabbt och bra. Nästa gång kanske jag testar själv ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar