måndag 4 juli 2011

Eric! Hjälmen! /Marco

Idag hade Eric och jag bestämt att köra intervaller ute på drottningholm. Jag cyklar hem och byter om och cyklar utåt. Vid Nockebybron så tutar en bil åt mig och det är Eric. Kollar då mobilen och ser att han messat att han glömt sin hjälm och att han kan hämta mig vid brommaplan så kör vi ute hos honom. Ok tänkte jag. Jag har ingen tid att passa. Vi sitter i bilen i rejäla bilköer och kollar på Touren på hans mobil. Det tar ett bra tag att ta sig ut och det var nästan så att man hann förlor lusten att köra intervaller. Fast det är viktigt med hjälm så det fick ta den tid det tog!

När vi väl var framme och var påväg ut mot vår runda så såg Eric ut såhär! Glad var han och vad är det som fattas…. Det var bara att vända igen och hämta hjälmen... ;-) Vi hann som tur var bara några hundra meter från hans hus innan jag såg att han glömt frigolitkrukan...






Blev ett bra pass. 4*3 minuters intervaller och ett par sprätt uppför kort brant backe. För min del känns formen bra men ett stort men angående min puls. Jag har en liten teori vad det är som är fel (eller rättare sagt rätt) på pulsen. Den varvar upp rejält vid ansträngning. Vi får se. Är ju dags att köra SMACK på onsdag och denna gången ska jag nog inte gå på attack…

Eftersom att det blev en lite längre sväng hem för mig så passade jag på att olla lite här och var!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar