söndag 17 juli 2011

17 mil söndagsmys! /Marco



Idag tog jag mig ut till Vallentuna och körde ett distans/fikapass med gänget där ute. Sträcken är inkluderad transport för min egen del men körde på ganska bra även där. Vi bildade två grupper en lite långsammare och en snabbare. Det gick i ganska mysigt tempo ibland men ibland riktigt fort. Slutet på rundan var det bra drag på. Vi var tre stycken (tappade två) som körde riktigt hårt för att jaga ikapp några som stack iväg. Visade sig att dom tagit en annan runda så vi jagade helt i onödan... Nu när jag kör långa rundor så brukar jag även lägga in några rejäla spurter på slutet för att lära kroppen att det finns krut kvar trots att man cyklat länge!

Grymt cykelväder idag! Molnet man ser var ett snällt moln....

Glad över att jag inte fick punka med tanke på hur däcket såg ut. Kollade inte det innan jag gav mig ut. Borde jag nog gjort då jag har ett nytt liggandes hemma! Hade tur och klarade mig i 17 mil.

Ett Continental Force som gått c:a 325 mil. Det där är väl bromspåverkan men hela däcken ser bra slitet ut runt hela däcket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar