onsdag 8 juni 2011

Hur man upplever ett lopp! /Marco



Det är alltid lika intressant att läsa olika cyklisters beskrivningar om tävlingar dom varit med i. Hur mycket vind dom tagit och hur dom attackerat osv. Från ett lopp jag nyligen körde så skrev en kille att han hade försökt få fart på klungan och jobba ikapp en utbrytning. Det jag uppfattade det hela som var att han gjorde ett halvhjärtad försök till attack, då han ökade farten lite väl mycket för att hela klungan skulle kunna slå följe och kanske börja samarbeta. Det blev en lite väl stor lucka!

Det lite roliga med den killen var att efter att jag har sett hans snitthastigheter på tempolopp så förstår jag att han kanske kände att hans drag var en liten fartökning medan vi andra såg det som en attack.Hade jag vetat att han var så åkstark så hade jag försökt hänga på honom i hans ”attack”! Det  attackeras ganska så ofta i klungan när man kanske istället skulle börja samarbeta för att hämta in utbrytningar, många vinner ju på samerbete. Vad vet jag! Är iaf riktigt roligt att läsa olika berättelser. På det sättet är funbeat riktigt roligt!

Jag är själv riktigt dålig på att skriva såna berättelser så är glad över att andra har den talangen.

På fredag tror jag att jag hinner få ut en bunt med bilder från Luma GP Elit! Imorgon är det fest...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar