lördag 4 juni 2011

Det gick lite sådär... slutade med krasch i sista böjen. /Eric

Det var ett kul och snabbt lopp. Jag hamnade som jag ofta gör långt ner i fältet och kände mig lite halvt loj, lite dåligt klipp i benen. Gick ändå med hyfsat lätt då det inte var några problem att rulla ikapp i kurvorna om det hade blivit ett par meter upp. Dock fick hjärtat jobba hårt idag, benen har mycket krut kvar men andningen och flåset sätter stopp.

Det gick annars fort i H30, min GPS visar drygt 43 i snitt fram till vurpan.

På sista varvet började jag faktiskt få lite mer krafter och kände att jag hade bra klipp i benen så jag försökte ta lite position inför spurten och laddade lite väl hårt i näst sista kurvan inför målrakan. Vilket resulterade i att jag kavlade av bakdäcket. Troligtvis lite dåligt limmat av en nybörjare som mig.

Marco var stark och kunde placerat sig högt om det inte var så att han trodde det var ett varv kvar när det spurtades.... men han kommer igen.

Första vurpan, så nu är man en riktig cyklist.... :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar