lördag 4 juni 2011

Arlanda Test Track Race! /Marco



Jag hade inte direkt några högre förväntningar denna kväll men kände för att ge det en rejäl chans och köra riktigt hårt hela vägen. Det var en bred fin bana och det var lätt att ta position i övre delen av klungan redan från start (trots att man stod längst bak i startledet).

Var med högt i klungan i början av loppet och tyckte att det kändes bra och alla utbrytningar attacker hämtades lätt in. Var väl med och hämtade in ett par men inte någon av dom som tog kommandot. Jag hängde på när en kille från Crescendo Velo stack iväg. Jag och han och en Hovet kille låg ett tag en bit framför klungan. Tyvärr så var det inte den starkaste Crescendo Velo killen som var med och körde där. Känns som att det där rycket var ett taktiskt drag. Vi fick aldrig något riktigt avstånd till klungan så vi hämtades in. La mig runt 10:e plats i klungan och försökte hålla koll på vad som hände där framme. Inte så mycket egentligen då alla attacker hela tiden hämtades in utan större problem. Det var ganska tight i kurvorna trots bred väg och en kille hamnade med bakhjulet utanför vägkanten och fick ett rejält kast och flög ut bland oss andra på vägen. Det såg ut att gå bra för han trots flygturen och vi andra hann precis bromsa in och veja bort för att inte köra över honom.

Resten av loppet vet jag inte vad jag tänkte på. Alla GP lopp jag kört, 2st, har alltid haft upplägget + 1 varv efter en viss tid och min hjärna fungerade inte så klart denna kvällen och jag fick för mig att det var så även denna afton. Det var ju liksom 10 varv sen var det över men jag hade ställt in min cykeldator på distans och tänkte helt fel. Tänkte 24km + 1 varv. Riktigt komiskt då det inte är logiskt alls.  Fast så lyckades jag tänka iaf. Jag började förstå att nått var på gång när folk började härja runt och ta position på ett lite oskönt sätt i kurvorna och jag ett ljus gick upp. Detta kan va sista varvet… Kom på det i sista kurvorna och hade redan tappat massor av placeringar. Var säkert nere på 20 plats någonstans och blev lite förbannad på mig själv för att jag varit så trög och tänkt helt fel. Jag gjorde en liten halvhjärtad spurt då jag insåg att någon bra placering det skulle det inte blir idag. Fast jag hade verkligen benen för det. Skyller dock på benen helt idag, dom var för pigga att vilja sluta cykla redan efter 10 varv. Dom ville ha mer och övertygade min lilla hjärna om att loppet inte var slut än…haha…humor!

Det var iaf roligt att köra ett lopp som gick snabbt och hade fina kurvor och asfalt. Man fick lägga ner cykeln rejält ibland och det var en lite häftig känsla. Tyvärr la ju Eric ner sin cykel lite väl hårt så att hans däck krängdes av och han slog i backen ibland dom sista tvära svängarna. Det gick iaf bra för honom och han fick några rejäla asfaltseksem. Som man kan se i blogginlägget han skrev igår.
Ladda med Donken och återhämta sig med bullar. Degubbos style!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar