onsdag 11 maj 2011

Ett par fina cykelpass och lite gnäll! /Marco



Igår var det träning med VCK. Intervaller i belgisk kedja. Kollar jag mitt pulsdiagram så blev det 8 ”rundor”. Den första lite lugnare sedan mer ös på dom andra. Ett roligt sätt att köra intervaller på, man låg på ganska bra och snurrade på fint. Sedan på slutet så var det någon liten spurtvariant som man kunde dra på lite extra på. Iaf så som jag förstod det =) Kanske var helt ute och cyklade där! Roligt pass och bra träning för mig att köra kedja. Inte så van och förra året blev det ju mest träning för mig själv efter min skada! Fick ihop 10 mil idag. Lagom en vardag! Galet fint cykelväder!

 
I söndags så dundrade Eric och jag för oss själva utåt Arlanda. En superfin dag med en jättetrevlig cykeltur. Eric var i bättre form än vad jag känt innan, det var roligt. Han tryckte på bra. Blev ett distanspass på cirkus 10 mil med ganska högt snitt i 6-7 mil och resten i lagom tempo. Eller hela rundan gick i lagom tempo egentligen!

Gubbar!

Idag är det SMACK ute i Rosersberg men jag skippar det. Är så trött på att cykla bland bilister på vardagarna. Gjorde det igår vid rusningstrafik och det får räcka för denna veckan. Snacka om att bilister hatar cyklister. Jag förstår deras situation lite iaf men dom blundar totalt för träningscyklisterna situation. Att cykla på cykelbanor i över 40km/h är väldigt olämpligt och det borde även nötter bakom en ratt förstå! Det finns cykelbanor som är OK att cykla på och när dom finns så cyklar jag givetvis på dom...blev riktigt förbannad på en bilist igår. Är sällan jag blir det men ibland får man nog! Dags för stockholmskommunerna att göra nått åt saken. Förbättra cykelbanorna eller förklara för bilisterna att det säkraste sättet att träningscykla på är på vägen! Börjar vi träna på olämpliga cykelbanor så kommer sjukhusen få mycket mer att göra! Jag vill inte cykla in i hundar som går utan koppel eller barn som vinglar till på sina cyklar eller springer fram bakom en barnvagn osv osv.



En annan smart idé vore att det går bussar varje dag från city ut till lämpliga träningsplatser i stan där vi träningscyklister kan få skjuts ut till våra tävlingar och träningsrundor! ;-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar