söndag 15 maj 2011

9 mil prattempo! /Marco

Fast ingen att prata med då ;-) Igår så blev det en liten lagom runda för mig själv. Försökte hålla mig runt 70% av maxpuls hela rundan. Tyckte det kändes som en lagom nivå för dagen. Kollade lite på nätet om pulsträning och det verkar vara lågintensiv träningsnivå. Räckte gott och väl för dagen.  9 mil blev det. Cyklade ut från Vasastan och ut på Färingsö och snurrade runt lite där. Blev riktigt fint väder när jag cyklat klart och var inne i stan igen! Blåsigt och mulet under rundan!



Idag hade jag tänkt ta en liten runda i Ursvik enbart för att ge mig ut lite men är för seg. Tror knappast det bara är allergi utan det är nog en liten förkylning också som spökar. Eller så är det rejält med pollen nu som min stora näsa inte gillar. Tyvärr går det ut över humöret också när andningen osv känns tung. Varit hängig hela veckan och inte på toppenhumör! Blir vila från cykel ett par dagar och se vad som händer.
Innan rudan så höjde jag sadeln till höjden jag hade förra året för att se om det var nått att ha. Det var det inte. Fick sänka sadelhöjden lite redan efter ett par mil. Det är sjukt vilken skillnad bara en halv centimeter kan göra. Nu tror jag att jag hittat rätt iaf.  Anledningen till att jag sänkte till i år är att ryggen börjat krångla nu när jag nästan lagt av helt med den tunga styrketräningen. 

Eric ska dundra Roslagsvåren idag. Fick ett mms från han förut där han satt och laddade i bilen. Hoppas det går bra för alla som kör och att vädrets makter är med dom. Förra året frös jag så mycket om fingrarna när jag körde att jag tappade en vattenflaska plus att jag knappt klarade av att växla. Var vid en utförslöpa som man kyldes ner nått helt fruktansvärt. Var inte skönt alls. Hoppas dom slipper sånt idag!

Dunder och brak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar