söndag 22 maj 2011

DNF pga sjukdom. /Eric

I går bestämde jag mig på morgonen för att åka till Märsta för att köra SMACK-rundan med några andra Vallentuna-cyklister. Kände mig risig på morgonen men det har jag gjort hela veckan så jag tänkte att det kan nog inte påverka något. Kunde ju även vara pollen och den känslan brukar försvinna någon timme efter pollenmedicin.

Jag hade bestämt mig innan för att hela tiden ligga högt uppe i klungan och vara med och jobba från start, brukar vara lite lat och ska man testa att vara mer aktiv så är det på motionslopp. Starten gick med master med motorcyklar så jag la mig först direkt bakom motorcyklarna. Efter ett par km kommer man till en rätt rejäl backe innan man kommer fram till E4. Fortfarande bakom master så rusade min puls så fort vi klev in i backen. Kände redan då att det här nog inte kommer att hålla. Då jag knappt hade värmt upp var tanken ändå att pulsen säkert lugnar ner sig när vi kommit igång lite mer.

På toppen av backen ökade motorcyklarna farten och loppet var igång. Fanns en hel del starka cyklister med och farten skruvades upp direkt. Jag fortsatte ligga högt och ta min del av dragjobbet. Några försökte på sig lite ryck, men ofta var det bra snurr i gruppen där många hjälpte till. Tyvärr lugnade sig aldrig pulsen för mig utan låg konstant runt 190 slag. Det plus att snoret sprutade gjorde att jag valde att kliva av efter 25km. Tyckte inte att det var värt att pressa kroppen mer. Letade mig tillbaka till Märsta närmsta vägen över Arlanda.

Väl hemma däckade jag i soffan i 2h, och nu i natt har jag sovit 11 timmar och mår fortfarande riktigt kass. Blir en lugn dag idag och förhoppningsvis är jag frisk i morgon igen!

Hittade en bild från starten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar