måndag 2 maj 2011

17 mil Tosca! /Marco



Igår körde jag ett distanspass med några starka cyklister i Vallentuna (samma som påskkärringen Eric). Ett pass där vi körde lagom hårt och ibland riktigt hårt. Vi var 7 cyklister från början och vi var 3 tappra kvar till slutet. Jag fick kämpa för att ligga på rulle ibland och det är just det jag är sämst på. Att köra lagtempo eller vad man ska säga att det är. Tekniken att gå in framför och lätt komma in bakom är nått som jag inte riktigt kommit helt underfund med. Är ju nybörjare på detta så känns bra att få träna på det! Vi körde 11-12 mil tillsammans och jag körde 5 mil extra som transport extra distans.

Det jag själv finner konstigt med mig själv är att jag är ganska så stark om jag hänger med länge i en grupp. Håller jag mig kvar och är med till slutet så känner jag mig oftast fräsch. Även om jag haft riktigt svårt att hänga med i början. Har ju i princip ingen konditionsträning i ryggsäcken alls. utan bara kört explosiva sporter i mitt yngre liv! Har nog stark hemlängtan : )

Inga stopp för fika osv igår. Fick stick in på statoil när jag kom hem. Var något hungrig då jag inte åt nått under passet förutom 50gr Vitargo i ena flaskan!



Benen är lagom möra idag och imorgon tisdag är det tänkt att köra intervallpass eller liknande. Får se vad vädrets makter säger, blir det fint väder kanske jag tar mig ut till Vallentuna igen. Många som kör hårt där och då är det lättare att själv öka trycket på passen!

Ikväll får det bli lite styrketräning och raggarcykling (se bild ovan) som lite återhämtning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar