lördag 16 april 2011

Cykeln redo för tävling.. /Eric

Idag har jag mest förberett mig inför morgondagen. Då fruga och dotter är på annan ort så kunde jag mest softa och fixa och dona i lugnt tempo. Vanliga fall så är det alltid något som stör. :-)

Jag har kört ett rullpass på 3,5mil, höll på att krascha 2ggr. Först när en grupp från Hovet hade fartsträcka på Skålhamra, de körde om mig men 2 gick precis in framför mig så jag gick på deras hjul. Blev inte direkt glad, så bråttom får man aldrig ha på träning!! Sedan körde jag ner i ett potthål som jag missade då jag var lagom irriterad av händelsen innan. Som tur är gick båda incidenterna bra.

Träffade sen Marco för en sväng på Cykelcity för att handla lite prylar innan det blev en lunch på Därmed Pasta. Väl hemma har cykeln blivit tvättad och jag har satt på högprofilhjulen. De har jag aldrig använt så det fick bli en tur i kvarteret i Jeans och T-shirt. Hjulen känns så bra att jag bestämt mig för att köra med dom i morgon.

I övrigt äter jag lite mer kolhydrater än vanligt, utan att för den skull äta massor.

I morgon sätter vi oss i bilen vid 8.30 och åker ner till Linköping. Ska bli kul.

Jag har inga förväntningar utan det skulle bara vara kul om jag pallar med att gå i mål. :-) Det lär gå undan.


Jag har haft en liknande dag. Rullade lite i vasastan med kulfiberhjulen och det kan bli att jag kör mina tyngre 32 ekrade imorgon. Vi får se. Imorgon drar iaf degubbos ner i cykelkepsar laddade inför Östgötaloppet! /Marco





2 kommentarer:

  1. Sorry, vi körde fartövning vid Skålhamra i går lördag.

    Ledsen om några i vår grupp gjorde en sådan omkörning. Det var orutinerat. Jag ska förklara vikten av säkra (och schysta) omkörningar inför nästa pass.

    /Peter, (en av ledarna)

    SvaraRadera
  2. Tack för ursäkten, om det nog var någon i er grupp. Är man orutinerad (kan även hända rutinerade), trött och har svårt med tempot är det egentligen rätt lätt hänt. Dock lite tråkigt när man själv inte är med i den gruppen utan bara blir omkörd på ett rullpass, inte riktigt det man är beredd på just då.

    SvaraRadera