onsdag 30 mars 2011

Orsavägen orsakade smärta! /Marco




Blev en ganska lugn runda idag, cyklade ut direkt efter jobbet i det något kyliga men soliga vädret. Tog mig ut till bron som leder till Ekerö för att sedan vända hemåt. På vägen hem så körde jag 6 gånger uppför den korta men ack så smärtframkallande Orsavägen. Ganska skön backe där det svänger lite så man får inget gratis utan får trycka på för att komma upp. Är bara 400m kort backen och 7,5% i snittlutning och 14% som mest på en liten del. Lite väl grusig i dagsläget men med Schwalbe Marathon däck funkar det ok.


Ganska kul att känna hur pass jobbig en sån liten struntbacke kan vara. När jag var på Gran Canaria så njöt jag av varje stigning men denna känns som en ren pest varje gång. Fast på ett bra sätt =)

Intervallmarkeringarna jag gör är mest för min egen del och hålla koll på hur formen tar sig! Dom kan nog verka liter underliga för någon annan än mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar