söndag 13 februari 2011

Bättre än inget! Vecka 6. /Marco

Har tränat denna veckan men har verkligen tagit det lugnt. Tror min kropp behöver det efter att jag varit sjuk i över en veckas tid, luftrörskatarr. Hade fortfarande lite hosta under veckan men att köra lite lugnt tror jag bara för slemmet som är kvar att lossna snabbare. Har iaf inte kännts dumt alls att köra mina pass. Har försökt att max gå upp till 80% av maxpulsen för att inte stressa på för mycket.

Gick givetvis upp lite i vikt när jag var sjuk. Åt nog i snitt 1 liter glass per dag utöver vanliga maten. Lika bra att äta rejält när man är sjuk så att man blir frisk snabbare. Energi är bra medicin.

Idag blev jag riktigt paff då mitt vanliga 90 minuters pass visade sig vara ett 150 minuters pass. Satt och undrade varför det var två ledare som höll på med cyklarna längst fram, roddade runt. Jag tänkte aja är väl nått nytt, värmde upp i 10 minuter och då kläckte dom ur sig att det var ett 2,5h pass. Någon skrattade till så jag trodde det var ett skämt först. Det var det inte. Är inte helt frisk än så hade aldrig kört passet om jag vetat om längden på det innan. Nu gick det ju bra iaf... Hade köpt med mig en extra påse godis att trycka i mig efter passet, utöver kolhydratsdrycken jag alltid bruka ta efter passet. Längtade rejält efter den i den sista timman av passet!

Kör sönder hovetbyxorna på motionscyklarna och spinningpassen. Är ju nya klubbkläder på gång! =)


Veckan i en funbeat tårta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar