lördag 17 augusti 2013

Trist säsong! /Marco

Det här året blev inte så kul för mig. Dragits med diskbråck ett bra tag och faktiskt inte riktigt fått ordning på det än. Landsvägscykling funkar helt ok nu men får fortfarande lite känningar som är lite obehagliga men säkert inget farligt. MTB verkar va värre där får jag större känningar än av lvg även om jag inte ens kör stökig stig. Måste va nått med sittställningen att göra eller att man trycker på mer i sittande ställning än vad man gör i lvg. När det går riktigt tungt på landsväg så ställer man sig upp och det kan man ju inte alltid göra med mtb om man har slirigt underlag. Därav större stress på diskarna, är iaf vad min teori är. ;-) Är när jag kör backintervaller på mtb som jag får ganska rejäla känningar.

Inte nog med diskbråcket. Jag kraschade ju på långfredagen pga en taxibil. Det tog rejält på psyket och jag har faktiskt inte riktigt hittat motivationen sedan dess. Tappade enormt mycket av min form när kroppen läkte. Åkte på ganska mycket skador på olika ställen i kroppen. Det är ok nu men axeln kommer nog aldrig bli riktigt bra. Får acceptera att den är som den är.

Sedan fick jag ny medicin för min allergi/astma som gjorde att jag fick galet tryck över bröstet. Fick sedan lite andra mediciner som tog bort trycket över bröstet så på den biten ska det nog ordna upp sig. Har fått en läkare som verkar bry sig väldigt mycket och som kommer med förslag om vad vi ska hitta på för att få bukt på min andning. Att få ett astmaanfall i en klunga på hundra man är nog inte att rekommendera så bäst att hålla koll på detta.

Kommer börja blogga lite igen för på nått sätt så verkar det öka motivationen att skriva om sin träning. Får se om man kan få cyklingen att bli lite mer intressant igen.

Idag var det tänkt att jag skulle kört cykelvasan men hade svårt att hitta transport dit och hem som kändes bekvämt. Är nog lika bra att jag hoppade med tanke på hur ryggen känns när jag kör mtb.

Idag körde jag iaf 4 riktigt hårda intervaller ute på FRA och det kändes riktigt bra. Vädret sög iof purjo men så är det när hösten är på ingång. Formen är faktiskt bättre än jag hoppats på med tanke på hur "illa" jag skött mig detta året.

Nya cykeln är iaf riktigt najs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar