måndag 19 november 2012

Svarta wattboken! /Marco

Jag tycker att wattmätare är ett bra sätt att mäta hur träningen går nu under inomhussäsongen (tränar iof så mycket utomhus som jag bara kan). Stirrade mig blind på den idag när jag körde 4x4 intervaller och inser att formen är ju ganska ok trots diskbråcket som jag håller på att försöka bli av med. Trycker inte på för kung och fosterland än men hoppas på att kunna göra det vid årsskiftet. Sedan har vi tyvärr inte någon fin Monark på jobbet men vi en annan variant och den visar ju iaf det viktiga för mig. Om det blir förbättring eller inte!

Eftersom att jag inte kan träna styrketräning tungt just nu så testar jag att köra med lite lägre kadens i vissa intervaller och då med högt motstånd. Ska bli intressant att se vad det leder till! För en dryg månad sedan så domnade benet bort när jag körde på 250 watt och nu kan jag trycka på rejält mycket mer än så. Så wattmätaren är även en mätare för hur pass bra kroppen återhämtar sig från min skada.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar