fredag 13 juli 2012

Strava är allt lite kul. Gnissligt filmklipp. /Marco

Köpt en billig minikamera att ha med på cykelturerna. Vy från en kulle i Hagaparken.
Tar det ganska lugnt med träningen just nu. Har ju semester och även kroppen måste ju vila lite. Blir lite lugna distanspass och lite lek med mtb:n. Igår filmade jag lite med GoPro kameran när jag cyklade runt lite i Hagaparken. Är synd att allt se så lätt ut på film och att allt ser platt ut. Får se om jag sätter ihop ett klipp när jag får tid. En regnig dag kanske... Kan va lite kul att se min nybörjarteknik när det gäller att ta sig över ett träd som ligger nedfällt över stigen. Ser inte helt säkert ut ;-) Finns mycket jag är kass på i skogen. Skulle va kul att testa en tävling någon gång. Lär komma sist men kör mest mtb för att det är roligt. Tänkte köra HammarbyHill förra året men blev dunderförkyld ett par dagar innan.

När jag ändå var i Hagaparken så körde jag Hagatoppen en gång. Kändes riktigt bra trots att jag inte direkt kört hårt på ett tag. Satte tom PB. Lite kul att om man kör in sina pass i Strava så dyker det upp en lista på andra som kört samma del av rundan. Simon Galle är KOM på den backen. Strava Hagatoppen Jag verkar starta lite längre upp än den delen han angett. Jag tar min tid där grusvägen börjar men han verkar starta tidtagningen någonstans på cykelbanan en bit innan men Strava mäter ut så att man jämför samma sträcka som han angett. 1 sekund efter hans rekord får jag nog anse som riktigt bra för min del. Nu körde ju jag bara en gång också men blir att dra dit och köra lite intervaller där när jag får ork och lust!

Dagen innan var jag seriös och tänkte köra just ett intervallpass på Hagakullen, men jag hade bytt kedja på cykeln och inte kassett. Kassetten såg ju riktigt fräsch ut tyckte jag men satan vad det kuggade. Bara 11:an på kassetten funkade. Jag var ju redan omklädd så körde styrkeintervaller på den växeln och mittenklingan. Blev 6 stycken 60 sekundersintervaller på asfalterad cykelbana. Kolla klippet och njut av den ljuva musiken från min cykel. Ser mest ut som att jag tränar armarna...var ganska brant! Runt 20% sista lilla knallen och där fick jag ställa mig upp! Tanken var att sitta hela biten men jag var för klen!


Sprocket failure... from Melancoolio on Vimeo.

Innan gårdagens pass satte jag på en ny kassett. Då funka cykeln bättre än den gjorde som ny. Även bakbromsgnisslandet försvann...bonus! Är jäkligt bra att lägga in sina intervalldelar på Strava... Då är det bara att dra dit och köra så slipper man ta tiden själv...den dyker upp automatiskt hemma när man för över från Garmin eller appen från mobilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar