torsdag 16 februari 2012

Vinterträning 2010/2011 vs. 2011/2012 /Marco

Nu har jag kört lite 4 minuters och 20 minuters intervaller och kan se att jag ökat c:a 60-80 watt på 4 minuters intervallerna jämfört med samma tidpunkt förra året. Känns som en rätt ok ökning. Eller om jag fått in en formtopp redan, fast det känns nästan omöjligt. Är kanske styrketräningen som gett resultat. Det är egentligen den enda skillnaden med träningen ett år tillbaks i tiden, då körde jag nämligen inte styrka för benen vilket jag nu gjort.

20 minuters intervallerna håller jag samma watt som jag gjorde på 4 minuters förra året. Körde inte 20 minuters alls för ett år sedan vad jag minns. Känns ju rätt ok som resultat. Hoppas formtoppningen är en bit bort så att jag inte redan hamnat på max ;-)

Detta på en kroppsvikt 2 kg mindre än förra året!

Ska verkligen bli roligt att se vad dom gör för skillnad på intervallerna utomhus. Där det både är roligare att köra plus att det säger mig mycket mer!

Längtar verkligen till sommaren!

Hästarna under ett intervallpass vid FRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar