fredag 10 februari 2012

Det tar sig på intervallerna. /Marco

I morse så blev det 4 x 4 minuters intervaller innan frukost. Har ju en lite speciell spinningcykel på jobbet som har wattmätare och jag har börjat få till drivet i benen. Ganska nöjd med dagens prestation faktiskt, körde första 3 med hög kadens och sista med lägre. Hade bättre driv i benen på tyngre växlar än vad jag trodde. Höll mig på nästan samma antal watt på alla 4. Målet är att hålla 5watt/kg innan säsongen drar igång. Det på en cykel jag inte vet hur den är kalibrerad. Kanske motsvarar 2watt/kg på en rätt inställd Monark ;)

Såna här staplar säger tyvärr inte mig så mycket. Skönt att se att pulsen verkar sjunka snabbare än vad den höjs iaf ;-)


Det är dåligt med bloggande men det händer inte så mycket just nu. Jag personligen gillar mest att blogga med bilder från mina cykelturer. Drar till Gran Canaria den 5:e mars och kommer cykla i bergen där i en vecka. Hoppas på fint väder så att man kan ta lite fina bilder där och lägga ut. När man väl kommer hem därifrån så är det ju inte så långt kvar tills att cyklingen utomhus och tävlingssäsongen drar igång och då kommer det bli mer bloggande igen.

Sedan kommer jag börja testa lite nya produkter från Fairing som jag inte testat förut och ska bli intressant och känna smaker och konsistenser osv. Är kräsen så vi får se vad jag tycker ;-) Känns som ett bra val av sponsor då svenska alpina landslaget valde det märket pga "Smak, effekt och säkerhet var några av de avgörande faktorerna".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar