fredag 26 augusti 2011

Slår dig snart på käften! /Marco

Igår så var jag ute och cyklade i NICK-spåret i Ursvik. Körde först ett varv ensam där jag tryckte på lite för att se om jag kan cykla snabbt i skogen. Blev mest trött och det gick ju inte jättesnabbt precis. Iaf så ville jag köra ett varv till och såg några gubbs i min ålder som såg ut att va på gång att ge sig ut på en runda. Jag fick hänga med dom och la mig efter för att se om jag orkade hänga på. En av gubbsen var grymt duktig och dom andra två var väl i klass med mig.


Jag cyklade efter dom ett tag och den ena killen hade lite svårt att hänga med dom andra två. Han hade inte varit ute i och tränat på ett tag tror jag att han sa. Jag låg ju ganska nära honom hela tiden och eftersom att jag inte blev speciellt trött i det tempot som hölls så pratade jag lite med honom och frågade bland annat om det var ok att jag låg där bakom så att jag inte störde.


När jag pratade med honom framför så nämnde jag att jag var landsvägscyklist och inte så van att cykla i skogen. Jag fick då ett svar som jag kände var lite sådär "Jag slår dig snart på käften!" hörde jag honom säga lite lagom ansträngt flåsande. Jag var tyst ett tag och tänkte sa han verkligen så? Tänkte om han kanske blev lite lack på snackepåsen som joinade dom och låg bakom och pladdrade en massa skit. Det gick ju väldigt lugnt i ett så kallat ”prattempo” när man kör lvg. Jag var bara tvungen att säga nått igen för att se om det verkligen var det han sa! Tänkte om han började lacka på att jag låg i hasorna och pratade lite om ditten och datten när han fick kämpa för att hålla tempo med dom andra två som låg en liten bit framför. Det visade sig senare att han sa "Jag såg det på kepsen!". (körde med en framåtvänd keps under hjälmen). Skrattade lite smått för mig själv med tanke på vad jag trodde att han hade sagt. 


Var imponerad över killen som hade grymt bra teknik. Han var ganska snabb när det var tekniskt! Vi 3 andra var lite tripp trapp trull efter den killen. Han gled iväg fint från oss när det var bökigt! Han hade kört mtb väldigt länge vad jag förstod. 


Det märks verkligen att jag suttit på landsvägscykeln i väldigt många mil. Tekniken i skogen är inte vad den borde. Har ju tänkt köra Hammarby XC och om jag ska våga köra H30 där så behöver jag nog köra på lite bättre i skogen. Vet inte hur teknisk den banan är men nog måste jag få till tekniken bättre än vad den är nu. Jag kör ju på en relativt billig hardtail och måste lära mig att stå upp mer. Det är sjukt hur mycket snabbare det går om man får in tekniken att stå upp. Sedan måste man ju även ha benen som pallar det. Roligt är det iaf om än ganska jobbigt!


Ska jag orka köra Hamarby XC och får jag ledigt från beredskapen. Frågorna är många!

4 kommentarer:

  1. Haha! Ja jag hörde duktigt fel där... Var ju supertrevliga gubbar jag körde ett varv med.

    SvaraRadera
  2. Grymt kul!! Vad välkommen du måste ha känt dig ett tag! Det var kul att vi fick lite sällskap!/Henke, gubbe nr 2...

    SvaraRadera
  3. Haha! Riktigt roligt att jag hörde så pass fel! Jättekul att jag fick hänga med er en runda! /Marco

    SvaraRadera