tisdag 21 juni 2011

Intervallträning! /Marco


Bild från mysiga backintervallpasset igår. 

Idag kändes det rejält i benen när jag körde 7 minuters intervaller. Hade kört tunga knäböj i förrgår och hårda backintervaller på mtb:n igår. Idag blev det 7 minuters på landsvägshojen. Gick helt ok men benen värkte lite väl gott när man pressade på i motvinden. Bäst av allt var att jag slapp regnet som härjade lite överallt ikväll. Stack ut direkt efter ett rejält åskoväder och det var en bra chansning…

Såg minst sagt mörkt ut...
Fast det ljusnade rejält...
Tror det som orsakade mest träningsvärk är knäböjen. Kör knappt styrketräning alls för benen längre och vädret i söndags fick mig att skita i cykel helt och dundra på böj istället. Vet inte om det är så bra att köra tunga knäböj men det känns bra att inte förlora alltför mycket styrka. Tunga böj för mig idag innebär vikter jag värmde upp på förr.

Har ju haft strul med min andning ett tag och nu tror jag att det är fixat. Ny pollenmedicin osv verkar ha fått bort känslan som att jag ska strypas när jag kör på hårt. Hoppas på att det håller i sig och att det inte bara är regnet som gör att andningen känns bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar