söndag 5 juni 2011

Falkenloppet! /Marco

Det blev liksom inget bra. Eric fick tyvärr avbryta efter 2 varv då hans ben svullnade upp pga vurpan han gjorde i fredags. Jag själv missade att gå med i attack. Försökte hänga med några stycken men jag lyckades missa dom som blev lyckade.

Själva loppet för mig var riktigt tråkigt. Tänkte faktiskt kliva av ett par gånger. Klungan var så sjukt tråkig idag. Vinglande juniorer som plockade fram bars och gels från ryggfickorna. Dom har sett för mycket på tv och vill göra som dom stora grabbarna. Tyvärr livsfarligt för oss andra då dom inte riktigt hanterar det lika bra som proffs.

Utbrytningen höll tillslut ända in i mål och ingen från oss Vallentuna var med där. Är lite förvånad över att vi som lag inte ens gjorde ett försök att få fram någon dit. Vi var ju iaf runt 5 pers och alla var där för att tävla. Eftersom att vi ändå inte hade någon där framme så hade vi ju kunna köra ikapp bara för att det skulle ha varit roligt som laginsats, kanske tom kunnat spara en gubbe som kunde varit med och spurtat på slutet om en riktig placering. Så sjukt långt framför låg dom ändå inte och vissa av oss vet jag är starka nog att ta ikapp en utbrytning. Nu lät vi det gå för långt! På slutet kändes det iaf som att vi samkörde för att få fram någon till bra position och va med och spurta om klungspurten. Jag personligen hade bra ben idag och hade gärna kört för någon i laget istället lite tidigare i loppet. Ännu en placering runt 10-15 känns typ meningslös mot att kanske kämpa fram en lagkamrat till en topp 5 eller pallplats.


2 kommentarer:

  1. Vi måste helt klart börja prata lite taktik innan, speciellt när vi var så många som här...
    Kanske är nått för dig att ta tag i? För vi andra har ju ingen koll =)

    SvaraRadera
  2. Menade inte att inte ni andra har någon koll ;-) Det är ju inte lätt för oss att samarbeta när vi aldrig tävlat ihop förut! Jag är väl tyvärr för mycket tävlingsmänniska ibland...men om vi börjar samarbeta så kommer vi lätt kunna få bättre placeringar. CRT och CK08 körde riktigt snyggt i loppet och stängde in en i klungan osv. Tyvärr så tävlar jag alldeles för sällan och nu blir det väl mest H30 för mig framöver. Senior är ju lite tuffare just pga andra lag kör taktiskt och det vinner dom mycket på =)

    SvaraRadera